YNSA Nedir?

Kafa akupunkturu, skalp akupunkturu olarak da bilinen bu yöntem bir akupunktur uygulama çeşididir. Mikrosistem akupunktur uygulama tekniğidir.
YNSA yeni keşfedilmiş bir mikrosistem akupunktur uygulamasıdır. Mikrosistem vücudun tamamının (makrosistemin) vücudun bir bölgesindeki yansımasıdır. YNSA temel olarak kafa derisindeki (skalp) bütüncül mikrosistem noktalarını kullanmaktadır. Bu noktaların uyarılması ile insan vücudundaki biyoelektrik ve biyokimyasal sistemleri etkileyerek hastanın sağlıklı bir denge ve düzene kavuşmasına olanak sağlamayı hedeflemektedir.

YNSA Tekniği

YNSA’nın mikrosistem akupunktur uygulamaları arasında en etkili ve hızlı yöntem olduğunu düşündüren birçok kullanıcı deneyimi bulunmaktadır.
Normal sağlıklı ve dengeli bir vücutta organlar birbiri ile sürekli düzenli bir etkileşimde bulunmakta ve koordineli çalışmaktadır. Bu düzenin herhangi bir düzeyde bozulması (hücre, doku ve organ sistemleri) etkilenen sistemin özelliği ve etkilenme düzeyine göre farklı patolojilere yol açacaktır.

Sadece semptom veren organın tedavisi üzerine odaklanan günümüz tıbbının kronik rahatsızlarda başarısız olmasına yol açmaktadır. Örneğin migren tipi baş ağrısında sıklıkla reçete edilen antienlamatuar ağrı kesiciler, etyolojiyi tedavi etmediği için düzenli kullanımda ağrı ataklarının sıklığının ve şiddetinin artmasına yol açmaktadır. YNSA akupunktur bütüncül bir tedavi yöntemidir ve vücudu parça parça ele almaz, bir bütün olarak tedavi etmektedir. Hastalığın oluşturduğu semptoma odaklanmakla kalmaz semptomun kaynağına yönelik bir tedaviyi hedefler.
YNSA'da kullanılan noktaların sınıflandırılması:

1- Temel Noktalar
2- Duyu Organı Noktaları
3- Beyin Noktaları
4- Y Noktaları
5- Kafa Çifti Noktaları
6- Diğer yeni keşfedilen nokta ve alanlar

YNSA Hangi hastalıklarda kullanılır?

Başlangıçta, YNSA inme sekellerinin, özellikle felçlerin tedavisi için geliştirildi.
Yıllar süren yoğun gözlemler sonucunda endikasyonlar daha da genişledi ve YNSA ile hızlı ve kalıcı bir şekilde tedavi edilebilecek ve iyileştirilebilecek oldukça fazla sayıda hastalık endikasyon listesine eklendi. Örneğin:
- Kas-iskelet sisteminde ağrı (fıtıklar, artralji...)
- Her türlü cerrahiye bağlı ağrılar (postoperatif) ve travma ağrıları
- Kas ağrıları (travma, fibromiyalji ...)
- İnme sonrası felç
- Nörolojik hastalıklar (Parkinson, MS...)
- Eklem yaralanmaları
- Fıtıklaşmış diskler
- Migren
- Baş ağrısı
- Trigeminal nöralji
- Spinal ağrı sendromları