Eklem İçi Enjeksiyon Çeşitleri Nelerdir?

Eklem içi enjeksiyon çeşitleri, dizdeki ağrıların tedavisinde kullanılabilecek malzeme türlerini kapsamaktadır. Hangi tür tedavi uygulanabileceği hakkında detaylara ulaşmak için içeriğimize göz atabilirsiniz.

Diz İçi Eklem Enjeksiyonu Nedir?

Eklem  içi enjeksiyon uygulamaları, doğrudan eklem kapsülüne yapılan işlemin adıdır. Deneyimli doktorlar tarafından uygulanan enjeksiyon prosedürü, birkaç dakika içerisinde tamamlanan pratik bir işlemdir. Herhangi bir hazırlık gerektirmeyen diz içi eklem enjeksiyonu sayesinde siz bölgesindeki sıvı eksikliği giderilebilir ve yaşanan ağrı sorunu ortadan kaldırılabilir. Diz bölgesindeki ağrının sebebi tespit edildikten sonra doktorunuzun uygun görmesi ile birlikte diz içi eklem enjeksiyonu yapılabiliyor. Bu tedavi türünün birden fazla çeşidi bulunmaktadır. Diz içi eklem enjeksiyonu çeşitleri hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın detaylarına göz atabilirsiniz.

Eklem İçi Enjeksiyon Çeşitleri Nelerdir?

Ağrı tedavisinde sıklıkla kullanılan eklem içi enjeksiyonlarında farklı ilaçlar kullanılabilir. Bu enjeksiyonlar, bazen kanserden etkilenen dokuların bazen de mantar enfeksiyonunu (mantar artriti olarak da bilinir) ortadan kaldırmanın etkili bir yolu olabilirler.
Ağrıyı hafifletmek için kullanıldığında, farklı eklem içi tedaviler farklı ilaçlar ile kullanılmaktadır.

Eklem İçi Enjeksiyon Çeşitleri Arasında;

1. Kortikosteroidler
Eklem içi tedaviler en yaygın kullanılan ardan biri kortikosteroidlerdir. Dizdeki osteoartrit (kireçlenme) , akut gut ve romatoid artrit tedavisinde sıklıkla kullanılır.
Kalça kireçlenmesi ve diz osteoartriti için eklem içi kortikosteroid enjeksiyonu, tipik olarak en az üç ay arayla uygulanmaktadır.
1. Hyaluronik asit
Hyaluronik asit, eklemleri yağlayan sinovyal sıvılarda bulunan doğal olarak oluşan bir maddedir. Dizde kireçlenme nedeni ile bu madde hızla parçalanabilir ve yok olabilir. Eklem içi diz sıvısının yok olması, eklemlerde büyük hasara sebep olabiliyor. Bu nedenle eklem içi enjeksiyonlar; eklemlerde kayganlığı artırmak, ağrıyı azaltmak ve eklemdeki hareket aralığını iyileştirmek için kullanılmaktadır. Hyaluronik asit enjeksiyonları genellikle üç ila beş hafta boyunca planlanmış olarak uygulamaya konulmaktadır.
1. Lokal Anestezikler
Lokal anestezikler bazen artroskopik cerrahiyi takiben bir ağrı kesici şekli olarak eklem içi enjeksiyonlar ile birlikte verilmektedir. Ancak, araştırmalar sonucunda eklemdeki kondrositleri (kıkırdakta bulunan tek hücreliler) bozabileceğini öne sürdüğü için inceleme altına alınan bir uygulamadır. Uzman doktorlar tarafından kontrollü şekilde yapılması gereken lokal anestezikler ağrının azalmasında etkilidir.
1. Botulinum Toksini
Bu enjeksiyonları, ağrılı diz eklemi kireçlenmesinde güvenli ve etkili ağrı kesici rolündedir.
Botoks tedavisinin etkileri bazı kişilerde 12 haftaya kadar, bazılarında ise 4 haftaya kadar uzayabilmektedir. Tedavi planınıza muayene sonrası doktorunuz karar verecektir.
Yukarıda bahsedilen eklem içi enjeksiyon çeşitleri, ön muayene sonrası doktorunuz tarafından belirlenecektir. Ağrının geçmesinde ve işlevlerin geliştirilmesinde ameliyat öncesi tedavi yöntemi olarak kullanılabilmektedir.